Telegraf - elektronický časopis Fakulty informatiky a managementu UHK

Telegraf

čtrnáctideník ze života Fakulty informatiky a managementu
číslo 10/2009, vyšlo 29.12.2009

eLearning zaklepal na dveře Gymnázia Aloise Jiráska v Litomyšli

Ve spolupráci s Fakultou informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové realizuje Gymnázium Aloise Jiráska v Litomyšli od února 2009 projekt s názvem „Moderní a efektivní středoškolský učitel“.

 

 

Projekt s registračním číslem CZ.1.07/1.3.12/01.0004 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Je řízen projektovou radou složenou ze zástupců gymnázia a Fakulty informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové.

Cílem projektu je prohloubení odborných pedagogických kompetencí středoškolských učitelů. Cílovou skupinu tvoří pedagogičtí pracovníci středních škol na území Pardubického kraje.

Prezenční výuka ve vzdělávacím bloku 3V rámci projektu „Moderní a efektivní středoškolský učitel“ byly vytvořeny tři vzdělávací bloky zaměřené na moderní pedagogické metody, eLearning a jazykovou výuku. Výuka ve všech vzdělávacích blocích probíhá formou prezenční a formou řízeného samostudia. Při vzniku a realizaci projektu se podařilo spojit úsilí odborníků dvou fakult Univerzity Hradec Králové – Pedagogické fakulty a Fakulty informatiky a managementu.

Vzdělávací blok 1 – Efektivní formy výuky pedagogů na středních školách je zaměřený na nové tendence ve školství v posledních dvaceti letech. Těžištěm tohoto vzdělávacího bloku jsou metody, techniky a formy aktivního učení, které umožňují všestranný rozvoj osobnosti, zaměřují se na kooperaci, připravují žáka na život a oživují vyučování. Pomáhají také naplňovat klíčové kompetence a orientaci na novou podobu vzdělávacího kurikula v zemích Evropské unie, které se orientuje na celoživotní vzdělávání a je založeno na čtyřech pilířích: Učit se poznávat, Učit se jednat, Učit se žít společně a Učit se být.

Vzdělávací blok 2 – eLearning ve vzdělávání na středních školách je zaměřený na využití informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání. Pro studující je připraven eLearningový kurz jako praktická ukázka využití elektronického studijního textu, úlohy tutora jako spojovacího článku mezi studujícími a vzdělávací institucí, komunikace v eLearningovém kurzu a nástrojů, které jsou v eLearningových kurzech používány k hodnocení znalostí a dovedností studujících.

Vzdělávací blok 3 – Jazyková výuka pedagogů středních škol – je zaměřený na systemizaci tradičních a moderních přístupů k výuce angličtiny jako cizího jazyka a na vyhodnocování jejich praktického potenciálu ve světle současných znalostí o studiu jazyků. Hlavním cílem tohoto vzdělávacího bloku je integrace moderních technik a strategií ve výuce cizích jazyků. Tento Předání Certifikátů úspěšným absolventůmvzdělávací blok má dvě části – eLearningovou a prezenční. V eLearningové části se studující seznámí s eLearningovým kurzem vytvořeným pro výuku anglického jazyka. Prezenční část slouží k aplikaci a poznání moderních přístupů uplatňovaných ve výuce tohoto jazyka.

Od října do prosince 2009 proběhlo pilotní ověření všech tří vzdělávacích bloků, které bude vyhodnoceno, a jeho závěry budou v příštích měsících promítnuty do obsahu všech vzdělávacích bloků.

za realizační tým projektu Moderní a efektivní středoškolský učitel
Hana Šafránková

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Článek byl zobrazen 1371x.


 
redakční rada: Ing. Věra Palánová, doc. Ing. Václav Janeček, CSc.
© 2005 Fakulta informatiky a managementu