V kongresovém centur Aldis v Hradci Králové ve dnech 12. - 13.4. 2010 již po třinácté proběhla dvoudenní konference Internet ve státní správě a samosprávě.
Tato rozsáhlá akce patří již řadu let k největším konferencím svého druhu v Evropě, což dokazuje přibližně dva a půl tisíce registrovaných hostů, přes 250 přednášek a prezentací a více než stovka vystavujících dodavatelů služeb a technologií pro veřejnou správu.
Tak zní název a úvod článku Víta Pechance, internet project managera společnosti World Media Partners. Text vyšel v časopise pro management v cestovním ruchu COT business. Z článku dále vybíráme:
Sekce e Turismus
Informační a komunikační technologie v cestovním ruchu, nebo chcete-li eTurismus, mají již své stálé místo v rámci konference. Letos jim bylo v rámci pondělního programu vyhrazeno celých 2,5 hodiny v prostorách Visegrádského salonku.
...Moderátor první části prof. Josef Zelenka z Univerzity Hradec Králové se stal tím okamžikem přednášejícím a pustil se do své připravené prezentace pod názvem Vliv ICT na turismus. Případové studie z marketingu turismu a percepce. I přesto, že mezi odborníky nepanuje naprostá shoda v obsahu tzv. Webu 3.0, prof. Zelenka ukázal tabulkové srovnání všech tří pomyslných fází vývoje webu. Web 2.0 je obecně označován za fázi, kdy obsah webu je tvořen především jeho uživateli (návštevníky), Web 3.0 tuto fázi posunuje, a to hlavně díky využití umělé inteligence, sémantického webu a dále ještě preciznější personalizací poskytovaných informací, např. pomocí analýzy chování uživatelů. Na několika příkladech pak představil právě zmíněné inteligentní agenty poskytující automatizovanou komunikaci s návětěvníky. V rámci marketingu tyto nástroje v budoucnu umožní přesněji předpovědět poptávku na trhu po destinaci, typu či konkrétním produktu, případně i reakci konkurence na změnu paramentů nabízeného produktu. Významnou část přednášky také věnoval případnových studiím týkající se prercepce v cestovním ruchu, po které následovala ukázka využití současných technologií: HDR u fotografií a videa, Google mapy, Google Street view, Google Earth a Google Sky.
...Závěr sekce patřil Ing. Karlu Mlsovi z Univezity Hradec Králové a jeho přednášce na téma Virtuální turismus pomocí klávesnice a obrazovky. Po nezbytné definici virtuálního turismu a základních předpokladech pro fungování uvedl příklady konkrétních služeb, z nichž se po zbytek prezentace věnoval technologii Second Life. Ta je prakticky nejrozsáhlejším virtuálním světem obsahující nejen fiktivní objekty a prostředí, ale také ty napodobující reální svět. Právě ty pak mohou být de facto marketignovým nástrojem pro regiony či cestovní kanceláře. Ukázky různých míst v závěru pak doplnil reálnou ukázkou pohybu v Second Life.
Zdroj: Vít Pechanec, Třináctý ročník konference ISSS o e-governmentu, COT business. Redakčně kráceno.