Telegraf - elektronický časopis Fakulty informatiky a managementu UHK

Telegraf

čtrnáctideník ze života Fakulty informatiky a managementu
číslo 2/2012, vyšlo 10.04.2012

Rising Global Brands - Pampers, Gilette, Duracell - People, Brands & Consumers

Představení světoznámé firmy Procter &Gamble (P&G) dne 7. března 2012 na Fakultě informatiky a managementu bylo obsahem dalšího setkání z cyklu přednášek špičkových odborníků z praxe.

Přednášku s názvem Rising Global Brands - Pampers, Gilette, Duracell - People, Brands & Consumers realizovali Andrea Moserová, manažerka pro řízení lidských zdrojů P&G a Aleš Zachoval, manažer pro logistiku P&G.

Firma P&G vznikla v roce 1837 jako malá rodinná firma (spojením výrobce mýdla s firmou výrobce svíček). V současné době pokrývá šest produktových segmentů a působí celosvětově. V roce 2011 zaznamenala obrat z  prodeje ve výši zhruba 81 miliard USD a dle hodnocení časopisu Fortune se stala pátou nejžádanější firmou ve světovém žebříčku.

Přednášející zaujali nejen svým osobitým stylem, kterým prezentovali připravenou přednášku, ale též obsahem, který vycházel z důrazu na filozofii firemní kultury. Představili hlavní součástí řízení této firmy, které sama firma považuje za stěžejní pro svůj rozvoj a za zdroj svého úspěchu.

Andrea Moserová popisovala možnosti pro rozvoj a řízení lidských zdrojů (preference přijímání absolventů, přijímání na základě vzájemné předchozí zkušenosti – pracovní brigády studenta, kariérní plány, postupy apod.).

Aleš Zachoval se představil jako absolvent naší fakulty v oboru informační management. Jeho doménou je logistika vybraných produktů. Velmi zasvěceně mluvil o některých aspektech obchodní politiky, ale také o využívání informačních technologií a datových zdrojů při řízení. Mezi zvyklosti zavedené ve firmě náleží pravidelná účast manažerů všech poboček z různých kontinentů (vždy v pondělí ráno místního času v Cincinnati, kde je hlavní sídlo). Účastníkům virtuální porady top managementu jsou formou statistických přehledů a grafů prezentovány aktuální obchodní výsledky a analýzy jejich vývoje v časové řadě.

Přednášející byli během přednášky podrobeni mnoha dotazům a na závěr přislíbili našim studentům pozvání na workshop, na základě kterého firma vybírá svoje prospektivní zaměstnance.

Hana Skalská
vedoucí katedry informatiky a kvantitativních metod

Článek byl zobrazen 1614x.


 
redakční rada: Ing. Věra Palánová, doc. Ing. Václav Janeček, CSc.
© 2005 Fakulta informatiky a managementu