Pod záštitou firmy Procter & Gamble Czech republic s.r.o. se dne 3. 5. 2012 konala Case study Become Leader in Haircare vedená manažery firmy P&G.
Tato studie byla pro studenty fakulty realizována jako praktický projekt, jehož vedení se ujali zástupci firmy P&G Andrea Moserová (Key Account Manager) a Ing. Aleš Zachoval (Logistic Manager).
V průběhu jednoho dne bylo cílem zástupců P&G představit firmu, její produkty a vytyčené cíle, dále zaškolit studenty do odborné terminologie marketingu v oblasti vlasové kosmetiky a vést studenty ke zpracování marketingové strategie pro vybraný produkt z řad vlasové kosmetiky P&G. Protože zástupci firmy rozdělili studenty do čtyř samostatných týmů, výsledkem byly na konci dne čtyři různé marketingové strategie.
Samotný projekt byl rozdělen na tři části, ve kterých bylo cílem naučit studenty správnému výběru dané vlasové kosmetiky, zdůvodnění výběru, určení ceny výrobků, způsobu a intenzity propagace a seznámení s merchandisingem.
Jednotlivé části byly nejprve zahájeny teoretickým úvodem s příklady z praxe, poté dostaly všechny týmy časově omezený prostor k aplikaci nově nabytých informací v realizaci vlastní marketingové strategie. Na závěr každý „marketingový tým“ veřejně prezentoval svoji strategii a rovněž musel obhájit svůj výběr konkrétních postupů. Aby byla viditelná provázanost s praxí, zástupci firmy poskytli každému týmu zpětnou vazbu, jak by jejich produkt se zvolenou strategií na trhu obstál.
Celkově bychom zhodnotily projekt jako náročný a to především kvůli poměru vědomostí nutných nabýt a využít v tak krátký čas jednoho dne. Projekt vnímáme jako velmi přínosný převážně díky možnosti nahlédnout do chování reálné marketingové firmy. Zaujala nás i náročnost vytvoření marketingového plánu a jeho skutečná využitelnost/nevyužitelnost v praxi.
Během celého projektu panovala pohodová atmosféra hlavně díky zástupcům firmy P&G, kteří byli velice příjemní a plně se nám věnovali. I přes náročnost a odbornost projekt vřele doporučujeme ostatním studentům, protože jim nabídne nejen setkání s lidmi z praxe, ale rovněž zdokonalení a rozšíření jejich znalostí velice příjemným a nenásilným způsobem.
Valentová Zuzana, Uhlířová Radka