Telegraf - elektronický časopis Fakulty informatiky a managementu UHK

Telegraf

čtrnáctideník ze života Fakulty informatiky a managementu
číslo 2/2003, vyšlo 16.02.2003

PRÁCE U T-MOBILE

Je to už více jak půl roku, co jsem se vrátil ze svého zahraničního pobytu v Amsterdamu a začal si pohrávat s myšlenkou, že s blížícím se koncem mého studia budu muset hledat práci.

Říkal jsem si, někde to chce začít. Dlouze jsem se zamyslel, co mě baví, co bych rád vyzkoušel a jaké jsou příležitosti. Jednou z nich bylo i nově otevřené call centrum společnosti RadioMobil a.s., která je provozovatelem sítě T-Mobile. Věděl jsem, že tato společnost hledá větší počet lidí, kteří by chtěli pracovat jako operátoři.


Večerní směna na infolince.
Pod slovem "operátor" si asi člověk většinou představí osobu, která sedí u počítače a zvedá sluchátko, něco "žbleptne" a hotovo. Tak to se domnívám, že je velmi zkreslený dojem.
Operátoři hrají velmi důležitou roli v kontaktu se zákazníkem. Jsou to právě oni, kdo tvoří první dojem ve vztahu k němu. Právě pro ně je zákazník na prvním místě. Jsou zde pro něj, aby vyřešili jeho dotazy, žádosti, prosby a přání. Lidé pracující jako operátoři musí znát spoustu informací, a to nejen o mobilních službách, ale i o mobilních telefonech. Práce klade poměrně vysoké nároky nejen na jejich psychickou odolnost, ale i na všeobecný přehled a povahu člověka.
Za všemi těmito požadavky se skrývá velmi živé a flexibilní zaměstnání ... jste jedním z prvních, kteří se dozvídají o novinkách na trhu mobilních komunikací a o plánovaných změnách. Povolání operátora v síti T-Mobile je náročné a management firmy si to uvědomuje, proto finanční odměna je velmi slušná a zaměstnanecké výhody ještě zajímavější.
Chopil jsem se šance a zaslal životopis s motivačním dopisem ... uvidíme. Čas běžel a následovalo profesionální výběrové řízení, kde byly zkoušeny mé dovednosti a schopnosti. Nyní už pět měsíců pracuji jako Supervizor Infolinky T-Mobile. Mohu pracovat s lidmi se smyslem pro zodpovědnost a na druhou stranu i se smyslem pro humor, kteří nemají strach z nových věcí, kteří se rádi učí a mají rádi správný kolektiv ... ehm ... a rádi si zahrají bowling, i když to neumí. :o) Čekalo mě moderně vybavené prostředí, které jsem si mohl upravit dle obrazu svého, což mi nyní zpříjemňuje práci.
Domnívám se, že studenti jsou velmi šikovní a houževnatí lidé, proto by se klidně také mohli chopit své šance a zkusit se ucházet třeba o pozici operátora, jak již učinili někteří jejich kolegové (www.t-mobile.cz). Oni sami by jim z praxe mohli potvrdit, že školu s prací lze zvládat. Člověk se jen nesmí bát do toho jít. Tak co myslíte - nezkusíte to taky?


Filip Cejnar


 
redakční rada: Ing. Věra Palánová, doc. Ing. Václav Janeček, CSc.
© 2005 Fakulta informatiky a managementu