Začátkem dubna se uskutečnila v rámci předmětu PERIZ Řízení lidských zdrojů přednáška na téma Jak se připravit na výběrové řízení, kterou připravila Bc. Marie Güttlová, Recruitment & HR Marketing Co-ordinátor Workforce & Rewards Department společnosti T-Mobile Czech Republic a.s..
První kontakt s potenciálním zaměstnavatelem se většinou navazuje písemně. Podklady uchazeče jsou jeho vizitkou. Musí si jimi udělat reklamu a vyvolat co možná nejlepší dojem, tzn. musí se mu podařit na základě zaslaných podkladů vzbudit zájem a být pozván k výběrovému řízení. K důležitým požadavkům správné žádosti o místo patří především:
- průvodní (motivační) dopis
- úplnost zasílaných podkladů
- čistá a úpravná vnější forma
- srozumitelný obsah
- dobrý stylistika
- bezchybný pravopis, gramatika a interpunkce.
Ucházet se o místo znamená přesvědčivě doporučovat svou osobu. Záleží na tom, jak uchazeč o zaměstnání dokáže co nejzřetelněji vyzvednout své schopnosti a dobře je „prodat.“ Přijímací pohovor je zpravidla úspěšný, pokud je dotyčný zájemce i pozorným posluchačem a naslouchá aktivně, tzn. že se soustředí na svého partnera, projevuje zájem o obsah promluvy, neskáče do řeči, prokáže vhodnými otázkami, že je v „obraze“ a bude odpovídat přímo k věci.
V přednášce zazněly také nejčastěji pokládané otázky, možné přípustné a nepřípustné otázky a doporučení při jednání o výši platu.
Přednáška byla zajímavá, skvěle přednesená a u posluchačů vzbudila opravdový zájem.
Hana Mohelská
Katedra ekonomie a managementu