V tomto akademické roce je organizováno plošné hodnocení výuky studenty. Využívají se k němu dotazníky, které jsou prakticky stejné již více než deset let. To umožňuje zachytit případné vývojové tendence.
Dotazník je založen na vyjadřování míry souhlasu s pozitivními tvrzeními o předmětu a práci vyučujícího. Předmět a vyučující jsou tím lépe hodnoceni, čím dostanou vyšší „známku“.
Jak je zřejmé z níže uvedené tabulky, jednalo se o velmi rozsáhlou a pracnou akci, která bude v obdobném rozsahu pokračovat i v letním semestru, aby byly tímto hodnocením zachyceny prakticky všechny vyučované předměty.
Počet odevzdaných dotazníků za zimní semestr |
5456 | ||||
|
Stupnice hodnocení | ||||
Počet hodnocených předmětů 124 |
1 |
2 |
3 |
4 |
průměr |
Předmět byl vhodně zařazen do programu studia na FIM |
172 |
622 |
2527 |
2167 |
3,218841 |
Cíle předmětu byly jasně vyloženy |
156 |
956 |
2975 |
1405 |
3,024945 |
Zahrnoval přiměřené množství probrané látky |
219 |
1059 |
3123 |
1082 |
2,924312 |
Byl dobře organizován a efektivně veden |
263 |
1129 |
2694 |
1410 |
2,955422 |
Doporučená literatura byla dostupná a napomáhala při přípravě |
350 |
1544 |
2602 |
959 |
2,764436 |
Byly jasně vyloženy požadavky ke zkoušce a zápočtu |
148 |
906 |
2649 |
1787 |
3,106557 |
|
|
|
|
|
|
Počet hodnocených učitelů 132 |
1 |
2 |
3 |
4 |
průměr |
Vyučující byl na výuku dobře připraven |
90 |
251 |
2355 |
2796 |
3,430626 |
Podal přiměřené a srozumitelné množství informací |
224 |
919 |
2733 |
1617 |
3,045512 |
Účelně komunikoval se studenty a uměl se vcítit do jejich problémů |
205 |
973 |
2610 |
1680 |
3,054316 |
Dokázal vzbudit hlubší zájem o předmět |
467 |
1818 |
2175 |
1015 |
2,68274 |
Vhodně organizoval práci ve studijních skupinách |
250 |
1415 |
2817 |
878 |
2,80653 |
Využíval moderních prostředků pro podporu výuky (aktivizace studentů, technické prostředky) |
250 |
990 |
2800 |
1403 |
2,984016 |
Výuka probíhala v souladu s uvedenými sylaby |
80 |
283 |
3460 |
1618 |
3,215953 |
|
|
|
|
|
|
Hodnocení za všechny předměty |
1308 |
6216 |
16570 |
8810 |
2,999331 |
Hodnocení za všechny vyučující |
1566 |
6649 |
18950 |
11007 |
3,032118 |
Celkem |
2874 |
12865 |
35520 |
19817 |
3,01694 |
Při porovnání s výsledky předchozího šetření lze nalézt buď v zásadě stejné výsledky nebo mírná zlepšení. V celofakultním měřítku se zlepšilo hodnocení v části „Doporučená literatura byla dostupná a napomáhala při přípravě“ o 0,12 bodu a dále také v části zda učitel „Využíval moderních prostředků pro podporu výuky“ o 0,15 bodu.
Tyto průběžné výsledky byly projednány v kolegiu děkana. Jednotliví vyučující jsou seznámeni se svými hodnoceními a připomínky studentů mohou využít ke zlepšení své práce. Vedoucí kateder pak mají přehled o výsledcích všech členů své katedry, a mohou tak přijmout opatření k nápravě zjištěných nedostatků. Po vyhodnocení dotazníků za letní semestr budou souhrnné výsledky hodnocení a též i to, jak na ně reagovali učitelé, vedoucí kateder a vedení fakulty projednány se studentskou komorou AS FIM a akademickou obcí fakulty.
Poznatky získané od studentů tak budou určitě využity a napomohou ke zlepšení úrovně výuky na naší fakultě.
Václav Janeček
proděkan pro studium