Dne 14. března 2007 se uskutečnila v rámci předmětu PERIZ Řízení lidských zdrojů přednáška na téma Jak uspět ve výběrovém řízení, kterou připravily Mgr. Marcela Vacková, HR Manager a Lucie Černá, HR Marketing Specialist ze společnosti T-Mobile Czech Republic a.s..
První kontakt s potenciálním zaměstnavatelem se většinou navazuje písemně. Podklady uchazeče jsou jeho vizitkou. Musí si jimi udělat reklamu a vyvolat co možná nejlepší dojem, tzn. musí se mu podařit na základě zaslaných podkladů vzbudit zájem a být pozván k výběrovému řízení. K důležitým požadavkům správné žádosti o místo patří především průvodní (motivační) dopis a strukturovaný životopis.
Ucházet se o místo znamená přesvědčivě doporučovat svou osobu. Záleží na tom, jak uchazeč o zaměstnání dokáže co nejzřetelněji vyzvednout své schopnosti a dobře je „prodat.“ Přijímací pohovor je zpravidla úspěšný, pokud je dotyčný zájemce i pozorným posluchačem a naslouchá aktivně, tzn. že se soustředí na svého partnera, projevuje zájem o obsah promluvy, neskáče do řeči, prokáže vhodnými otázkami, že je v „obraze“ a bude odpovídat přímo k věci.
V přednášce dále zazněly také nejčastěji pokládané otázky u výběrového řízení, nechyběla doporučení při jednání o výši platu.
Přednáška byla zajímavá, dobře přednesená a u posluchačů vzbudila opravdový zájem, někteří si navíc odnesli firemní dárky jako odměnu za správné odpovědi na otázky přednášejících.
Hana Mohelská