Zásluhou pedagogického úsílí doc. RNDr. Josefa Zelenky, CSc. byl v tomto školním roce zaveden nový předmět pro studenty I. ročníku managementu cestovního ruchu s názvem „Metodologický seminář“.
Studenti se v tomto semináři učí základní metodologické abecedě vědecké práce a to velmi aktivním způsobem. Účastnil jsem se tohoto semináře jako přispívající host a věnoval jsem svůj čas metodologickému rozboru studentských teoretických prací, především postupům při přípravě a zpracování bakalářské práce. Obzvlášť jsem se věnoval problémům tempa rozvoje znalostí, problémům využití přírodovědeckých metod i ve společenskovědním poznání a podrobněji jsme se zabývali popisem nejčastěji používaných metod a postupů při zpracování bakalářské práce (syntéza, analýza, komparace, studium pramenů, SWOT analýza, pravidla tvorby a zpracování dotazníku). V další části jsme se na požádání věnovali etickým problémům etnického a kulturního soužití různých etnik.
Následovala samostatná vystoupení studentů s tématikou klonování, očkování, heliocentrismu a významu vynálezu fotografie. Témata významná svými důsledky i etickými problémy.
Posluchači velmi aktivně diskutovali a bylo zřejmé, že jsou na aktivní přístupy v tomto semináři zvyklí. Přesvědčil jsem se, že je opět využita příležitost k tolik potřebné kultivaci našich studentů.
Velmi bych přivítal, kdyby na stránkách Telegrafu vyjádřili studenti názory na tento předmět, aby bylo možno jej nadále zdokonalovat. Ovzduší semináře bylo velmi přátelské a aktivní.
Jiří Štyrský