Ve středu 2.4.2008 se v rámci předmětu Optimalizace webových aplikací uskutečnila přednáška pana Martina Kaliny, vedoucího PPC reklamy z firmy H1.cz na téma „PPC reklama ve vyhledávačích“.
Díky stále rostoucímu objemu reklam na Internetu a jednoznačné preferenci používání vyhledávačů při hledání na Internetu je toto téma nejen aktuální, ale zároveň přínosné pro studenty informatiky i managementu.
Pan Kalina nejprve představil principy PPC reklamy v nejpoužívanějších vyhledávačích v ČR a definoval základní pravidla postupu při tvorbě PPC kampaně. Přednáška se poté postupně a plynule posouvala k informacím určeným pro pokročilejší uživatele. Informace však byly prezentovány velmi srozumitelnou a zajímavou formou, takže nikdo z přítomných neměl problém přednášku vnímat. Součástí prezentace byly samozřejmě i příklady z praxe a řada zajímavých informací ze zákulisí firem zabývajících se reklamou ve vyhledávačích či přímo firem provozujících vyhledávače.
Již během prezentace čelil přednášející dotazům a tak nám vymezený čas na přednášku velmi rychle utekl. Pan Kalina byl ochotný se s námi přesunout do další učebny, kde ho po dokončení prezentace čekala řada dalších teoretických i praktických dotazů, které svědčí o velkém zájmu studentů o tuto problematiku. Přednášející pak ochotně na všechny dotazy odpověděl. Přednáška trvala nakonec místo plánované hodiny a půl hodiny dvě. Nikdo z přítomných však nelitoval, neboť prezentace měla nejen nezanedbatelný praktický přínos, ale byla i poutavě podaná. Za svou trpělivost, velký nadhled a ochotu diskutovat byl přednášející odměněn neutuchajícím potleskem. Panu Kalinovi za poučné a zajímavé informace ještě jednou děkujeme.
Filip Rubáček
Katedra informatiky a kvantitativních metod FIM UHK