Telegraf - elektronický časopis Fakulty informatiky a managementu UHK

Telegraf

čtrnáctideník ze života Fakulty informatiky a managementu
číslo 2/2009, vyšlo 05.03.2009

ESN BUDDY SYSTEM zamířil do Prahy

Začíná letní semestr a ESN BUDDY SYSTEM opět pořádá aktivity pro zahraniční studenty. Minulý víkend se uskutečnil výlet do Prahy, o kterém Vás dále informuje Jan Vulc, člen ESN BUDDY SYSTEM.

21. – 22. února 2009 pořádal ESN BUDDY SYSTEM pro všechny zahraniční studenty výlet do našeho hlavního města Prahy. Výletu jsem se zúčastnil jako jeden z teamu průvodců, ke skupině jsem se ale připojil až v Praze.

Ihned po příjezdu na Hlavní vlakové nádraží jsme se šli ubytovat do hostelu Advantage. Jedná se o poměrně veliký hostel se spoustou pokojů a veškerým potřebným zázemím. Jakmile jsme se ubytovali, vyrazili jsme do centra. Na Václavském náměstí (naše první zastávka) nás ovšem přemohl hlad, a tak jsme navštívili pěkně zařízenou pizzerii a za poměrně rozumnou cenu jsme se chutně najedli. Poté jsme ale už definitivně vyrazili za památkami matičky měst. První zastávka byla u Prašné brány a Obecního domu, kde jsme zahraničním studentům sdělili všechny potřebné informace ohledně historie a současnosti těchto významných pražských památek.

Další cesta vedla ke Staroměstskému náměstí. Tam se nám podařilo dostat až na věž Staroměstské radnice, odkud je opravdu výborný výhled na téměř celé město. Všem se tam moc líbilo, a tak ani nevadilo, že jsme kvůli tomu nestihli procesí dvanácti apoštolů. Jako další jsme si prošli Karlův most a Židovské město, ale vzhledem k nepřízni počasí jsme museli zamířit zpět k hostelu. Večer jsme zahraničním studentům ukázali trochu pražského nočního života. Zamířili jsme do klubu Chapeau rouge, z kterého jsme se zpět do hostelu vraceli menší oklikou přes Karlův most, odkud  jsme shlédli krásně nasvícený Pražský hrad, na který jsme se chystali další den.

V neděli ráno jsme po snídani zamířili metrem k Pražskému hradu. Po starých zámeckých schodech jsme vystoupali až k zadní bráně. Všem se velmi líbila prohlídka Svatovítské katedrály a střídání stráží u hlavní brány. Pak už jsme jen prošli Malou Stranou a zamířili na vlak do Hradce Králové.

Celý výlet se vydařil a myslím si, že se mnozí zahraniční studenti ještě určitě do Prahy rádi vrátí.

Jan Vulc, ESN BUDDY SYSTEM

Článek byl zobrazen 1831x.

redakční rada: Ing. Věra Palánová, doc. Ing. Václav Janeček, CSc.