Telegraf - elektronický časopis Fakulty informatiky a managementu UHK

Telegraf

čtrnáctideník ze života Fakulty informatiky a managementu
číslo 8/2011, vyšlo 28.12.2011

Krizový management v praxi aneb jak vyhodit 900 z 1000 zaměstnanců

Dne 16.11. se konala ve velké aule UHK přednáška  Krizový management v praxi aneb jak vyhodit 900 z 1000 zaměstnanců.

Přednáška, která se týkala krizové komunikace a krizového managementu, byla určena převážně pro studenty výběrové Psychologie 3, nicméně byla navštívena i dalšími zájemci. Přednášejícím byl mgr. Tomáš Zdechovský, jednatel společnosti Commservis, která se zabývá public relationship a krizovou komunikací. Mgr. Zdechovský je na FIM již známý přednášející. Před několika lety zde měl přednášku na téma krizové komunikace, kterou dokumentoval mediálně známým případem Jiřího Čunka. 

 Mgr. Zdechovský ve své přednášce hovořil o praktických zkušenostech z krizové komunikace a managementu, které v posledních letech získal.  Detailněji představil konkrétní případ, krizové řízení v nemocnici v Havlíčkově Brodě.  Na tomto případu velice přesvědčivě dokumentoval, jakým způsobem v našem zdravotnictví díky korupci mizí peníze v předražených zakázkách či nevýhodných smlouvách.  Tak například studenty dosti pobavil tím, že nemocnice původně pronajímala soukromé firmě místnosti určené pro provoz lékárny přibližně za cenu, kterou oni platí za jedno lůžko na kolejích.  Uvedl, jaké všechny kroky bylo nutné provést, aby bylo zastaveno dlouhodobé zadlužování nemocnice. Zabýval se rovněž psychologickými dopady, které restrukturalizace každé organizace nese a jak je řešit způsobem, který je citlivý a únosný pro ty pracovníky, kterých se týká.

Vzhledem k tomu, že mgr. Zdechovský již během přednášky nechal prostor pro dotazy, diskuse se občas nesla i původně snad nezamýšleným směrem: jak vybudovat úspěšnou firmu, co to znamená v životě člověka mít náhle úspěch a peníze, včetně možných negativních dopadů na svůj osobní život.  Tím se pak přednáška přenesla od tématu krizového managementu spíše do humanistické a pozitivní psychologie – do jaké míry majetek přináší štěstí a spokojený život. Zdá se, že tato část přednášky byla pro studenty rovněž velmi zajímavá. Setkání s mgr. Zdechovským pak bylo ukončeno posezením zájemců v prostorách kavárny v blízké Studijní a vědecké knihovně. I tam se pokračovalo v diskusi na různá témata, která v přednášce zazněla. Včetně toho, jak se nemá podnikat, což bylo názorně dokumentováno na velmi laxní obsluze poloprázdné kavárny.

Marek Franěk

 

Článek byl zobrazen 1706x.


 
redakční rada: Ing. Věra Palánová, doc. Ing. Václav Janeček, CSc.
© 2005 Fakulta informatiky a managementu