Telegraf - elektronický časopis Fakulty informatiky a managementu UHK

Telegraf

čtrnáctideník ze života Fakulty informatiky a managementu
číslo 2/2014, vyšlo 26.03.2014

Veletrh pracovních příležitostí - HIT kariéra 2014

V úterý 11. března 2014 se na Fakultě informatiky a managementu, Univerzity Hradec Králové uskutečnil již šestý ročník veletrhu pracovních příležitostí HIT kariéra.

Na vlastní veletrh navázalo setkání zástupců fakulty s partnerskými společnostmi Modrá fakulta – Váš partner.

V rámci setkání, kterého se zúčastnilo téměř třicet zástupců firem, byly diskutovány možnosti vzájemné spolupráce a její oboustranné přínosy.

Veletrh probíhal v době od 9 do 16 hodin v učebnách a dalších prostorách Fakulty informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové, Hradecká ul. 1249.

Veletrhu se účastnilo patnáct společností:

  • AIESEC
  • AKCENTA
  • ALTEC a. s.
  • Civitas per Populi, o.s.
  • DERS s. r. o.
  • eBRÁNA s.r.o.
  • FG Forrest, a.s,
  • Generali Development s.r.o.
  • GMC Software Technology s.r.o.
  • Hofírek Consulting
  • Partners Financial Services, a.s.
  • PricewaterhouseCoopers Česká republika s.r.o.
  • SoftGate, s.r.o.
  • TECHNOLOGICKÉ CENTRUM Hradec Králové, o.p.s.
  • Vigour a.s.

Jednotliví účastníci měli možnost oslovit studenty formou odborné přednášky, prezentačního stánku nebo informačního posteru.

Studenti tak kromě návštěvy zajímavých prezentací měli příležitost probrat se zástupci jednotlivých  společností témata, jejichž zpracování zadali ve formě zadání závěrečných prací či výběrových projektů, či možnost budoucího pracovního uplatnění.

Celkem v rámci veletrhu zaznělo osm zajímavých přednášek, které mělo příležitost vyslechnout téměř 500 studentů:

 

9:05  - 10:35

J13

Správné sestavení životopisu,
motivačního dopisu a příprava
na pracovní pohovor

Hofírek Consulting

10:45  - 12:15

J15

Zábavné historky z IT auditu

PricewaterhouseCoopers
Česká republika

11:35  - 13:05

Aula

Jak udělat firmu tak, aby to lidi
bavilo

Libor Malý

bývalý majitel LMC
(provozovatele největších
internetových pracovních portálů Jobs.cz a Práce.cz)

12:25  - 13:55

A5

Situace na finančním trhu v ČR –
ekonomické, politické a
podnikatelské hledisko

Partners Financial Services, a.s.

13:15  - 14:00

Aula

Jak si vytunit  LinkedIn profil

AIESEC

14:05  - 15:35

A5

Co při pohovoru rozhoduje?

SoftGate, s.r.o.

14:05  - 14:50

Aula

Cesta je cíl - user experience
Přístup k životnímu cyklu webových projektů

eBRÁNA s.r.o.

14:55  - 15:40

Aula

Řízení evropských softwarových
projektů z Hradce Králové

Vigour a.s.

Součásti HIT kariéry byla prezentace podnikatelských záměrů studentů FIM v jejich počínající fázi.  Studentské týmy byly hodnoceny za formu a úroveň prezentace, nejlepší z nich získaly zajímavé ceny od Technologického centra Hradec Králové.

 

 

Z výsledku evaluačních dotazníků je možné zjistit zajímavé informace:

Studenti na přednáškách vyplnili a odevzdali celkem 128 dotazníků.

 

Téměř 60 % respondentů tvořili studenti informatických oborů fakulty (Aplikovaná informatika a Informační management).

Dvě pětiny respondentů (40 %) studuje v 1. ročníku,  třetina (35 %) ve 2. a  2 % ve 4. ročníku – pro tyto studenty byly velmi zajímavé informace o nabízených tématech praktických projektů a závěrečných prací, 23 % účastníků studuje v posledním ročníku svého studia (v případě bakalářských studijních oborů 3. ročník a v případě magisterských studijních programů 5. ročník).

Více než 73% respondentů zaujala možnost pracovat u některé z prezentovaných firem.

Naprostá většina respondentů byla spokojena s kvalitou prezentací (91 %) i organizačním zajištěním veletrhu (92 %).

Pokud studenti měli určité výhrady, týkaly informovanosti o programu veletrhu a dále by ocenili větší počet vystavujících společností a obdobné akce i v oblasti finančnictví a cestovního ruchu.

Studenti se o veletrhu nejčastěji dozvěděli z facebooku (52 %), a plakátu (38 %), který byl v období 14 dnů před veletrhem vyvěšen v prostorách fakulty, nebo z novinek na univerzitním webu (32 %). Jen 11 %  účastníků veletrhu oslovily hostesky, které v průběhu dvou dnů předcházejících veletrhu distribuovaly v prostorách fakulty informační letáčky, 16 % studentů získalo informaci o akci od vyučujících nebo kamarádů a pouze 9 % studentů oslovila prezentace na informačních obrazovkách v prostorách fakulty.

O skutečnosti, že studenti byli s veletrhem spokojeni, svědčí skutečnost, že by účast na veletrhu zpravidla doporučili svým přátelům.

Petra Poulová
proděkanka pro rozvoj a zahraniční styky FIM UHK
předsedkyně HIT klastru

Článek byl zobrazen 968x.


 
redakční rada: Ing. Věra Palánová, doc. Ing. Václav Janeček, CSc.
© 2005 Fakulta informatiky a managementu