Telegraf - elektronický časopis Fakulty informatiky a managementu UHK

Telegraf

čtrnáctideník ze života Fakulty informatiky a managementu
číslo 7/2006, vyšlo 01.05.2006

Jak se připravit na výběrové řízení

Začátkem dubna se uskutečnila v rámci předmětu PERIZ Řízení lidských zdrojů přednáška na téma Jak se připravit na výběrové řízení, kterou připravila Bc. Marie Güttlová, Recruitment & HR Marketing Co-ordinátor Workforce & Rewards Department společnosti T-Mobile Czech Republic a.s..

První kontakt s potenciálním zaměstnavatelem se většinou navazuje písemně. Podklady uchazeče jsou jeho vizitkou. Musí si jimi udělat reklamu a vyvolat co možná nejlepší dojem, tzn. musí se mu podařit na základě zaslaných podkladů vzbudit zájem a být pozván k výběrovému řízení. K důležitým požadavkům správné žádosti o místo patří především:

- průvodní (motivační) dopis

- úplnost zasílaných podkladů

- čistá  a úpravná vnější forma

- srozumitelný obsah

- dobrý stylistika

- bezchybný pravopis, gramatika a interpunkce.

Ucházet se o místo znamená přesvědčivě doporučovat svou osobu. Záleží na tom, jak uchazeč o zaměstnání dokáže co nejzřetelněji vyzvednout své schopnosti a dobře je „prodat.“ Přijímací pohovor je zpravidla úspěšný, pokud  je dotyčný zájemce i pozorným posluchačem a naslouchá aktivně, tzn. že se soustředí na svého partnera, projevuje zájem o obsah promluvy, neskáče do řeči, prokáže vhodnými otázkami, že je v „obraze“ a bude odpovídat přímo k věci.

V přednášce zazněly také nejčastěji pokládané otázky, možné přípustné a nepřípustné otázky  a doporučení při jednání o výši platu.

Přednáška byla zajímavá, skvěle přednesená a u posluchačů vzbudila opravdový zájem.

Hana Mohelská
Katedra ekonomie a managementu

 

 

 


 
redakční rada: Ing. Věra Palánová, doc. Ing. Václav Janeček, CSc.
© 2005 Fakulta informatiky a managementu