Pamatujete si na vaši starou remosku, kterou jste využili nejen v domácnosti, ale i na chalupě? Stačí ji sbalit do tašky, převést a vaření nemůže být jednodušší. Díky spolupráci dvou institucí bude brzy vaření ještě snazší a hlavně zábavnější.
Univerzita Hradec Králové se prostřednictvím Fakulty informatiky a managementu (FIM UHK) podílí na projektu, jehož předmětem je inovace produktu Remoska. Projekt, jehož realizace potrvá do listopadu 2022, bude pro dosažení stanovených cílů využívat prostředků a metod umělé inteligence. Půjde tak o další zdokonalení nyní již bezkonkurenčních výrobků. Remoska již před několika lety změnila svůj design a hlavně snížila energetickou náročnost. Kromě klasického hrnce se na trhu objevují nové řady kuchyňského vybavení, se kterými se firma účastní českých i zahraničních veletrhů a právem sbírá nejedno ocenění.
„Jsme velmi rádi, že se nám podařilo dlouhodobou spolupráci s tradiční českou firmou dovézt do projektu, kde můžeme jako fakulta uplatnit své know-how jak z oblasti IT, tak i ekonomie a managementu. Vnímáme v produktech firmy Remoska obrovské možnosti,“ uvedl proděkan pro vědu a výzkum FIM UHK a člen řešitelského týmu projektu Ondřej Krejcar.
Ryze česká společnost REMOSKA s.r.o., s níž FIM UHK na projektu spolupracuje, se na trhu vyskytuje již od roku 1957. Po celou dobu své existence se zaměřuje na domácí kuchyňské nádobí, a to zejména na přenosnou elektrickou pečící nádobu, která je ze shora ohřívaná topnou spirálou ve víku. Od doby svého vzniku se produkt neustále vyvíjí. 21. století však na trh přináší unikátní vylepšení o prvky IoT .
Produkt, jehož výroba se s objevem mikrovlnné trouby a dalších podobných spotřebičů na chvíli téměř zastavila, tak zřejmě čeká ještě nadějná budoucnost. Získala si své místo na pěti milionech kuchyňských linek a zastoupení má po celém světě. Uvidíme tedy, zda její inovativní zdokonalení ocení ještě více spotřebitelů a zda propukne další vlna Remoskománie, jako tomu bylo v roce 2001 ve Velké Británii.
-zd-